Lastige of serieuze onderwerpen op een luchtige en nuchtere manier benaderen, dat is wat je met gamification kunt doen. Gamification is het toepassen van 'gamedenken' en 'gametechnieken' in een niet-game omgeving. Je gebruikt spelelementen om deelnemers te motiveren en hun ervaring te verrijken. Het principe is niet nieuw, als mensheid zetten we al eeuwen spelvormen in om thema's beeltenis te geven.
Binnen De Wisselzone werken we graag met marktkramen om verkoopprocessen te simuleren. Door actief aan de slag te gaan middels verschillende rollenspellen worden mooie inzichten opgedaan. Bovenal is het leuk om te doen, als deelnemer en als organisator. Gegarandeerd een beleving voor het hele team!
Maak kennis met de familie Lant of beter familie K.Lant. Deze familie vertegenwoordigt jouw klant(en). Tijdens een klantopstelling zetten wij ze in om jou en je collega's mee te nemen in de beleving van de klant. We simuleren een situatie die de 'echte wereld benadert'.
Collega's spelen zichzelf of de klant. Door het aankoop- / verkoopproces te oefenen train je vaardigheden, deel je ervaringen, wissel je tips uit en krijg je meer inzicht in de 'gaten van de organisatieprocessen'.
Kortom, een onvergetelijke ervaring voor het hele team. Familie K.Lant is er klaar om jou en je team te helpen, ben jij dat ook?
Wil jij meer informatie? Of eens bekijken of gamification iets voor jouw organisatie kan zijn? Laat het ons weten, we denken graag met je mee.